Arwad AB Flyttar

Vad vi kan erbjuda för Flyttstädning

  1. Vi utför dammsugning av golv, mattor och klädda/stoppade möbler.
  2. Små mattor skakas och vädras om möjlighet finns.
  3. Golvet moppas eller torkas av.
  4. Golvlister, dörrar, dörrhandtag, karmar, kontakter, fönsterbrädor och övriga fria ytor torkas av.
  5. Elementen dammas och torkas av.
  6. Vi putsar speglar för en kristallklar yta.
  7. Papperskorgarna töms regelbundet.
  8. Möbler och lampor dammtorkas noggrant.
  9. Prydnadssaker, hyllor och tavlor dammtorkas varsamt utan att putsa dem.
Kök
  1. Rengöra spis och kakel
  2. Rengöra in- och utsida av sopskåp
  3. Torka av fläkt
  4. Torka av köksluckor och köksskåp utvändligt
  5. Rengöra spis och kakel
  6. Rengöra disk- och köksbänk
Badrum & Toalett
  1. Rengöra utsidan på vitvaror
  2. Rengöra ytskikt av badkar, dusch och toalett
  3. Torka av utsida av badrumsskåp
  4. Torka av väggar
  5. Lätt städning ytskikt på bastu
  6. Rengöra disk- och köksbänk
Om fronten till badkar är borttagen gör vi en enklare rengöring även där. Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi eller vattenlås till handfat.
Alla rum
  1. Tömma Papperskorgar
  2. Damma och torka av element
  3. Damsuga golv, mattor och klädda och stoppade möbler
  4. Moppa & torka av golvet
  5. Torka av golvlister, dörrar, dörrhandtag, karmar, kontakter, fönsterbrädor och fria ytor
  6. Putsa av speglar
  7. Dammtorka & damma av prydnadssaker, hyllor och tavlor (ej putsta)
  8. Skaka och vädra små mattor (om möjligt)
  9. Damma av möbler och lampor
Tillval (vi kan också göra)
  1. Fönsterputsning
  2. Rengöring av insida av ung
  3. Invändig rengöring av kyl och frys
  4. Invändig rengöring av skåp och lådor
  1. Vattenlås
  2. Braskamin
  3. Våttorking av väggar och tak
Avbokning och felanmälan
  1. Avbokning av tjänsten måste göras minst 48 timmar före städningen genomförs, annars kommer en avbokningsavgift på 250 kronor inklusive moms att debiteras. (Denna avgift täcker bland annat kostnader för bokad personal).
  2. Eventuella synpunkter på städningen bör rapporteras senast 48 timmar efter utförandedatumet.
  3. Vid önskan om ombokning eller om du har synpunkter på utförandet av tjänsten, vänligen kontakta din städleverantör. Kontaktuppgifter finns i din bokningsbekräftelse.
Nyckelhantering
  1. Vid behov av att hämta nycklar på en annan plats än utförandeadressen tillkommer extra avgifter. Vänligen kontakta oss för mer information.
  2. Om du som kund önskar att vi ska lämna nyckeln till din bostad i postfack, brevlåda eller brevinkast, ansvarar vi inte för nyckeln efter att vi har placerat den på angiven plats.
Kom ihåg detta innan vi städar
  1. När vi talar om timdebitering menar vi antalet timmar per person. Om två personer är på plats i två timmar blir det alltså fyra timmars arbete.
  2. Om det finns skador eller slitage i bostaden som vi bör känna till, vänligen kontakta oss
  3. Hur starka vi än är så flyttar vi inte på möbler på grund av risken för skador på golvets ytskikt.
  4. På grund av risken för skador på ytskiktet kan vi inte våttorka väggar och tak. Här dammtorkar vi enbart.
  5. Om ni har hund, katt eller annat husdjur hemma är det bra om ni meddelar oss i förväg. Våra städlag kan, precis som alla andra, vara allergiska mot pälsdjur eller ha fobier mot stora läskiga spindlar.
Ytskiktet i bostaden
  1. Vid händelse av att ytskiktet i din bostad inte bedöms vara av normal grad kommer våra medarbetare att kontakta dig för att diskutera en eventuell extra debitering. Om vi inte kan få tag på dig kan det hända att tjänsten avbryts.
  1. Betalningstid ligger på 10 dagar.
  2. Fakturan skickas vanligtvis via e-post. Om fakturan ska skickas via vanlig post tillkommer en fakturaavgift på 25 kronor.
  3. Vid betalning av fakturan ska avsändaren vara den person som RUT-avdraget ska göras på
  4. Materialkostnad, resekostnad och eventuella avdrag ingår alltid i priset och specificeras på fakturan.
  5. Personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) som trädde i kraft 25 maj 2018.
  6. Eventuella invändningar mot fakturan ska göras senast samma dag som förfallodatumet på fakturan för att de ska beaktas. Vid betalning efter förfallodatumet debiteras dröjsmålsränta med 24 % årligen. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kronor. Vid fortsatt utebliven betalning går ärendet över till inkasso.
Arwad AB Flyttar och Städar

Hemstädning

Vi utför det noggrant och professionellt.

Jobbar du hela dagen och har inte tid för att städa ditt hem? Finns det något som gör att du själv inte kan ta hand om städningen? Eller har du helt enkelt något som känns viktigare att göra? Ett hem ska kännas trivsamt att komma hem till, och för många är hemmet det allra viktigaste. Att komma hem till ett välstädat och rent hem för att vila och ladda upp till nästa dag kan bli verklighet genom att anlita oss för städning. Vi på Arwad Flytt & Städ tar hand om ditt hem. Vi erbjuder städtjänster till både privatpersoner, fastighetsbolag och företag. För dig som är privatperson gäller RUT-avdraget för våra tjänster.

Anlita våra städtjänster

Hör av dig till oss så kommer vi och provstädar ditt hem. Dagen efter hör vi av oss för att stämma av hur nöjd du blev. Därefter kan du bestämma dig om du vill bli kund hos oss. Vi har inga bindningstider så du kan avsluta din tjänst för hemstädning när du vill och är varmt välkommen tillbaks när det passar.

Som kund är vårt mål att du ska bli nöjd.

När du blir kund hos oss kommer vi överens om ett schema som passar just för dig. Du får träffa den person som kommer att utföra arbetet. Därefter är det just den personen som kommer att ta hand om ditt hem.

Pris för städning

Boka flyttstädning Offert flyttstädning